Все про стиль : від рам епохи Відродження до сучасних багетів

Все про стиль : від рам епохи Відродження до сучасних багетів

    

     Епоха Ренесансу

     Для більшості видів мистецтва епоха Відродження була періодом розквіту. Шедеври архітектури, скульптури та живопису дуже вплинули і на предмети прикладного мистецтва. Стилю Ренесанс притаманні ліпнина та різьблення по камінню та дереву, оздоблення фресками, мозаїкою та позолотою.

     Приблизно в XIV ст. народжується картина, а разом і з нею рама з профілем багету, який схожий на короб. Таким чином рама виконує дві основні функції: захисну та декоративну. Починаючи з XVI ст. техніка виготовлення багетів активно розвивається під впливом архітектурних стилів.

     Картинні рами виконувались або з декоративним оздобленням або без нього. Декорування золотом або розписом повторювало та посилювало живопис цього часу. Часто рама прикрашалась геометричним чи рослинним орнаментом (різьбленим або ліпним). Форма багету, яка була скошена до картини, сконцентровувала увагу на полотні та створювала додаткову глибину та перспективу.

     Епоха Бароко

     У XVI ст. на зміну Ренесансу приходить маньєризм, якому судилося недовге життя. А от його динамічний спадкоємець - стиль Бароко - панував в архітектурі та мистецтві протягом XVII та XVIII ст., охопивши всю Європу та Латинську Америку.  В різний час в термін «бароко» вкладалось різне значення. Спочатку він мав образливий відтінок, ніби промовляючи «безглуздість, абсурд». Початково жаргоне слівце «бароко» використовувалось португальськими моряками для визначення відбракованих перлин неправильної форми.  Від маньєризму Бароко успадкувало динамічність та глибоку емоційність, а від Ренесансу – ґрунтовність та пишність; риси обох стилів гармонійно злилися в єдине ціле.

     Розкіш королівського життя та театральна пишність церкви XVII ст. знайшли відображення також і в рамах. Стиль рам з багатими скульптурними формами був продиктований необхідністю вписатися в блиск барочного інтер’єру. В епоху Бароко переважають золочені рами, прикрашені рослинним орнаментом, зображеннями фруктів, квітів та мушель, та доповнені по кутах та по центру віньєтками. Лінії, утворені компонуванням орнаменту, часто використовувались художниками для підкреслення смислового центру картини. На відміну від загальної тенденції візитівкою іспанських майстрів стали поліхромні рами без позолоти.

     Епоха Рококо

     Стиль Рококо, який зародився у Франції під час правління Людовіка XV, з одного боку, продовжував традиції Бароко, а з іншого – суперечив. І для Рококо, і для Бароко характерні складні, асиметричні композиції, любов до декоративності, до чуттєвості. Але на відміну від барочної пишності художники Рококо протиставили витончену інтимність.  

     В епоху Рококо відбувається зліт в мистецтві виготовлення рам. Тоді від рамарів необхідні були всі їхні вміння та майстерність, бо орнаменти, що прикрашали рами, стають більш філігранними, а самі рами приймають більш легку витончену форму.

     Різьбярі та позолотники, які використовували всі можливості різних відтінків золота на різних ґрунтах,  створювали приголомшливі витвори багетного мистецтва. Такі рами часто коштували дорожче ніж самі картини, для яких вони були призначені.

     В ті часи особливо цінувалась декоративність загального ансамблю, включаючи і представлений в інтер’єрі живопис. Тому рами почали фарбувати в різні тони в залежності від колориту приміщення, в якому заходились картини.

     Золотий вік голландського живопису

     Голландський живопис пережив у XVII ст. небувалий розквіт, який супроводжувався великою продуктивністю. Голландську картину легко впізнати по зовнішньому вигляду. Вона невеличкого розміру та відрізняється від інших суворими фарбами, виразністю деталей та насиченістю сюжету.

     Особливості живопису «малих голландців» були обумовлені історичним розвитком голландського мистецтва. Картини  «малих голландців» призначалися не для палаців та храмів, а для скромного інтер’єру звичайного помешкання. Їх купували прості жителі, ремісники та навіть селяни. Картини висіли буквально в кожній оселі. Просте життя голландських бюргерів породжувало невибагливі смаки в мистецтві, в картинах художників вони хотіли бачити відображення свого власного життя.

    В часи Бароко та Рококо ( XVII – XVIIІ ст.) в Італії, Іспанії та Франції для оздоблення картин використовували переважно золочені рами з великою кількістю пишного, багатого різьблення. В той же час в Голландії та Німеччині віддавали перевагу чорним або темним рамам без будь-яких прикрас, які були обведені лише тонкою золотою полосою по внутрішньому краю.

     В XVII ст. голландські майстри вдосконалили темні, прості за формою рами, оздоблюючи їх панциром черепахи, шпоном чорного дерева та іншої коштовної деревини з голландських колоній. Також рами здобули більшої декоративності за рахунок використання складних насічок у виді морської рябі, хвиль або текстури переплетінь тканини.

     Такі рами на потребували в декорі додаткового золота, бо ефект сяйва досягався за допомогою заломлення світла на їх чорних відполірованих  гранях. Зразки подібних рам з чорного дерева можна і досі спостерігати у сучасних фламандських інтер’єрах.

     Стиль Модерн

     Модерн – стиль в європейському та американському мистецтві кінця ХІХ- початку ХХ ст. Також він відомий як «арт нуво» (Франція, Бельгія), «югендстиль» (Німеччина), «сецессіон» (Австрія) та «ліберті» (Італія). Хоча модерн проіснував лише 30 років, його вплив на всі види художньої діяльності біло величезним.

     Рами для картин в основному виготовляли з цінної деревини. В якості покриття використовували прозорий лак замість позолоти, щоб не приховувати фактуру деревини. Також рами фарбували в кольори холодних відтінків.  В декорі рам переважали крупний рослинний орнамент та м’які вигнуті лінії. Все разом виглядало дуже витончено та шляхетно. В цей же час починається пошук нових матеріалів для виробництва рам. Як сировину використовували нефарбовану деревину, нікельовану сталь, аплікації зі шкіри.

     Сучасний стиль

     Зараз в багетних майстернях величезний вибір багетів на будь-який смак на гаманець. Вам запропонують колекції всіх вище зазначених стилів. Але якщо говорити  про модні тенденції в світі рам, то зараз частіше за все використовують прості лаконічні багети без ліпнини. В кольоровій гамі акцент змістився на чорно-білу гаму, витіснивши золото на другу сходинку.

 

ГАРЯЧІ ПРОПОЗИЦІЇ

Emafyl 501.0082.05

501.0082.05
Новинки

In.Co.M 006A/102/2B

006A/102/2B

Made in Spain 111.220

111.220

In.Co.M 568/MR/002

568/MR/002

In.Co.M 528/ORO

528/ORO

Made in Spain 120.222

120.222

Made in Spain 102.115

102.115